Ginger D

vegetarian ?

Kategori: Allmänt

Jag har tänkt lite på sistone och kanske kanske kan tänka mig och bli vegetarian
Det har både för och nackdelar. Så jag vet inte .

Fördelar med att vara vegetarian:
- På ett sätt räddar man djuren och om man äter djurkött så är man ju på sätt o vis med att döda dom oxå.
- Man är inte så fet (tror jag iaf)
- Man äter mer grönsaker och det e nyttigt
- Man räddar miljön oxå
-Tänk ¨på dom små grisarna eller kycklingarna som skuttar omkring xD

Nackdelar med att vara vegetarian:
- Man behöver äta andra grejer som har samma 'innehåll' som kött som kanske inte är så goda
- Kött e gott ! Speciellt kyckling haha xD
- Man kankse inte äter nånting om man inte äter kött och då kan man få anoexia eller nåt annat


Kommer inte på nånting mer nu.
Vet iallafall inte om jag ska bli vegetarian eller inte, jag var det för 2 år sen i typ tre-fyra dagar men sen tvingade mamma mig och äta kött igen haha.




Men nu ska jag sova, måste vakna tidigt imorgon,
hare bra
pusshej <3


PS. Vad tycker ni om vegetarianer ?? :)

Kommentarer

  • h säger:

    jag är vegetarian och ångrar mig inte, dessutom är maten mycket godare , jag saknar inte kött alls längre

    2009-06-20 | 13:45:04
    Bloggadress: http://halshammar.se
  • victoria säger:

    Du ska inte tro att man inte är fet för att man är vegeterian.. har inte så mkt med det att göra egenligen..

    och så tror ja inte att bara "sådär" skulle "inte äta ngt"... okej, det finns ju altid en risk när man ändrar sin diet, men om du inte har självdestruktiva tankar och din anledning till att bli vegeteraian är endast för att gå ner i vikt, så är det nog inte så rimligt...

    sorry, inte meningen att låta så nedlåtande hehe... bara lite tankar från mitt håll.. :P

    trevlig helg! :)

    2009-06-20 | 17:39:51
    Bloggadress: http://victoria---h.blogspot.com

Kommentera inlägget här: