Ginger D

Trött som en röv, men läs inlägget

Kategori: Allmänt

Heey
Orkar inte skriva men gör det ändå. Tänkte ta upp det där med "copyright", asså att man inte får kopiera och lägga upp bilder som andra har tagit. För några månader sedan hade jag ett inlägg med massa skor som jag hittade på google och tyckte var snygga. Det var ett par illrosa converse som var blandat de skorna, ni vet vanlig bild som man har hittat på google, bara en sko från profilen.
För några dagar sen fick jag ett ganska konstig kommentar på just det inlägget att jag ska ta bort inlägget annars blir jag anmäld för att "ta andras bilder". Svarade på tjejens kommentar på hennes blogg och skrev att jag inte ens vet vilken bild hon menar och det står inte någonstans att det är hennes privata bild som man inte får använda vid andra hemsidor. Då svarade hon att det var copyright (vet fortfarande inte helt vad det innebär, det gick ju att kopiera bilden) och att jags ak ta bort annars anmäler hon till polisen på en gång. Det var tydligen en liten text på skon o det stog tydligen hennes blogg på den. Dock var textens färg nästan likadan som texten och väldigt otydlig så jag vet fortfarande inte ens vad det står där, och om det ens står något. Till slut tog jag bort inlägget, så omoget med bråk genom internet speciellt blogg.
Men nu tänker jag, vafaaaan spelar det för roll om jag lägger upp en bild på nån jävla conversesko på min blogg och säger att jag skulle vilja ha sånna skor ??
1) ingen person var med på bilden (inget ansikte, ingen kropp, asså det var bara en sko!)
2) det stog inte tydligt att man inte får lägga upp bilden. Faktiskt så stog det ingenting om det. Och kom igen, alla tar bilder från google och lägger upp dem på sina bloggar.
3) Tjejen borde informerat mig mer om hur det stod till inte bara : "du har bild på min sko ta bort den annars blir det anmälan"
4) Hur faaan hittade hon ens min blogg och just det där inlägget xD
Och jag lovar att polisen skulle bry sig mer om att jag "tog" (omedvetet) någons bild och la upp den på min blogg än när en polisman super ner en 15 åring, våldtar henne och tvingar att köpa knark.
What´s wrong with the world mama ?


nu kanske blev det fett konstigt språk och konstiga argument i inlägget för att jag är fett trött, men ni get the point
puss

Kommentarer


Kommentera inlägget här: